پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
عفاف و حجاب

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه ،خواستار مقابله متولیان فرهنگی با هجمه های فرهنگی دشمن و آگاهی بخشی به جامعه و توسعه فرهنگ عفاف شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت تامین سلامت اخلاقی جامعه ، اظهار داشت : باید با کار فرهنگی ، توجیه جایگاه سلامت اخلاقی ، توصیه های دینی و اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی عملا فرهنگ حجاب را در جامعه نهادینه کرد.

 خانم بتول محمدی ، رعایت حجاب اسلامی را از ملزومات جامعه اسلامی برشمرد و یادآور شد: نباید به مسئله عفاف و حجاب بی توجه بود و تحت تاثیر تبلیغات سوء و تفکرات غربی قرار گرفت.

وی با اشاره به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در مسئله حجاب تصریح کرد : باید دانست در عرصه عفاف حجاب برخورد قهری بصورت یکباره کارساز نیست ، لذا ابتدا باید بصورت تذکر لسانی همراه با ملاطفت و نرمی صورت بگیرد و سعی شود لزوم اجرای کامل آن برای فرد بیان گردد ، چرا که قرآن کریم رعایت حجاب را برای زنان یک امر واجب دانسته است.

محمدی در ادامه از مهمترین عامل های اصلی بدحجابی را ضعف اعتقادی و عدم آشنایی با اصول شرعی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در ترویج مقوله حجاب در جامعه اسلامی جایگاه اصلی آن را در دین اسلام بصورت واضح تبیین نمایند،که رعایت این امر قانون شرعی بر تمام افراد است.

این استاد حوزه ، با اشاره به تاثیر الگو های اجتماعی در سطح جوامع انسانی اظهار داشت : الگو های اجتماعی می تواند بر احاد جامعه به ویژه طیف جوان تاثیر بسزایی داشته باشند ، پس باید سعی شود از الگوهای اسلامی و ایرانی در سطح جامعه استفاده شود نه الگوی غربی که با جامعه اسلامی ما کاملا متفاوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha